Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009

Φθινοπωρινές συνταγές

Να' μαι πάλι! ΄Οχι, δεν σας ξέχασα. ΄Ομως το φθινόπωρο μπήκε για τα καλά και όπως καταλαβαίνετε οι δουλειές του Σ/Κ αυξήθηκαν. Η δουλειά, τα μαθήματα, το γυμναστήριο και οι καθημερινές ασχολίες δεν μου αφησαν καθόλου ελεύθερο χρόνο όλη την εβδομάδα. ' Ετσι και εγώ αποφάσισα αυτό το Σ/Κ να το αφιερώσω στο σπίτι. ' Εστρωσα τα χαλιά, έκρυψα τα πολύ καλοκαιρινά ρούχα και έβγαλα τα ρουχα της εποχης.
Πάντα τέτοιο καιρό οι δουλειές της νοικοκυράς είναι πολλές όμως εμένα το φθινόπωρο μου αρέσει πολύ. Είναι η αγαπημένη μου εποχή. Δεν κάνει ζέστη και μπορώ να κάνω τις δουλειές μου καλύτερα, βλέπετε έχω και αυτές τις εξάψεις, (ναί το ξέρω, είναι της ηλικίας, ε καί?) ο ήλιος που τον λατρεύω είναι τώρα πιο φιλικός και ευχάριστος και τα φρούτα της εποχής τα αγαπημένα μου.
΄Οπως καταλαβαίνετε, ανάμεσα σ'αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα κυδώνια. Σήμερα που λέτε έφτιαξα Μοσχαράκι με κυδώνια και πατάτες τηγανητές. Και τονίζω τις πατάτες γιατί θα τις ξαναφτιάξω μετά από 1 μήνα. Και φυσικά δεν ήταν δυνατόν να μήν φτιάξω γλυκό κυδώνι. Το γλυκό αυτό μαζί με το νερατζάκι ρολο και το πορτοκάλι είναι η αδυναμία μου. Μπορώ να φάω μισό βάζο στην καθισιά μου. Δεν το κάνω όμως. Πρώτα η υγεία και μετά η σιλουέτα.
Επειδή ξέρω ότι σε πολλούς αρέσει το φαγητό αυτό θα σας δώσω και την συνταγή, με την οποία πρίν 15 χρόνια πήρα το τρίτο βραβείο σε διαγωνισμό μαγειρικής. Αν θυμάστε τον διαγωνισμό της ΜΟΣ?

Μοσχαράκι με κυδώνια

1 κιλό μοσχαράκι (εγώ προτιμώ ελιά)
3/4 φλυτζανιού λάδι
1 ψιλοκομμένο κρεμμύδι
2 μεγάλα κυδώνια
1 φύλλο δάφνη
1 κουταλιά σούπας πελτέ ντομάτα
2 κόκκους μπαχάρι και 2 γαρύφαλλα
1 κουταλάκι κοφτό ζάχαρη
αλάτι-πιπέρι

Πλένουμε το κρέας και το κόβουμε μικρά κομμάτια. Ρίχνουμε το λάδι στην κατσαρόλα να κάψει και τσιγαρίζουμε το κρέας. Προσθέτουμε το κρεμμύδι, το αφήνουμε λίγο να καραμελώσει προσθέτουμε το αλάτι το πιπέρι, την δάφνη και τα μπαχαρικά, ρίχνουμε και 1 ποτήρι νερό και κλείνουμε την χύτρα. Βράζουμε για 30 λεπτά. Ανοίγουμε την χύτρα προσθέτουμε τον πελτέ αραιωμένο σε μισό ποτήρι νερό, προσθέτουμε τα κυδώνια κομμένα φέτες και την ζάχαρη και αφήνουμε να βράσουν μέχρι να μαλακώσουν τα κυδώνια και το φαγητό να μείνει με το λαδάκι του. Θα σας πω και ένα μυστικό. Για να πήξει ωραία η σάλτσα προσθέστε στο φαγητό δύο κουκούτσια από τα κυδώνια. Καλή επιτυχία.

7 σχόλια:

  1. Καλο χειμωνα αφου εστρωσες τα χαλια, εστω και λιγο νωρις.Το Φθινοπωρο μου αρεσει κι εμενα γιατι μπορω και κανω δουλειες χωρις να ιδρωνω.Καλη εβδομαδα να εχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Κατερίνα μου. Το ξέρω ότι είναι λιγο νωρίς για τα χαλιά, αλλά εμείς εδώ έχουμε πολύ υγρασία και εκτός αυτού τα επόμενα τρία Σ/Κ είμαι "καπαρωμένη", κάνω χρέη baby sitter. Οπότε καταλαβαίνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτή τη συνταγή την έχω βάλει στο μάτι από πέρυσι-φέτος θα την φτιάξω,γιατί πολύ μ΄αρέσουν οι φρουτένιες γεύσεις στα φαγητά-κάποιος άλλος παραπονιέται,αλλά κάνω ότι δεν ακούω χαχα
    Καλό χειμώνα!Σκέφτομαι κι εγώ αυτές τις προετοιμασίες για το χειμώνα κι όλο τ΄αναβάλλω-στο τέλος θα τρέχω να προλάβω,όταν πιάσει για τα καλά το κρύο.
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελενάκι μου και εγώ όταν εφτιαξα για πρώτη φορά αυτό το φαγητό ο αντρας μου πριν να το φάει το σχολίασε δυσμενώς. ΄Οταν όμως το δοκίμασε βρήκα τον μπελά μου. Δεν φτιάχνεις εκείνο το φαγητό με τα κυδώνια, απάντούσε στην ερώτησή μου, τι να φτιάξω την Κυριακή. Δοκίμασέ το και εσύ και θα με θυμηθείς.
    Αλήθεια, με τι ασχολείσαι στον ελεύθερο χρόνο σου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εδώ και κάποια χρόνια,που έφυγαν τα κορίτσια μου,ζωγραφίζω-από φέτος κάνω μαθήματα ζωγραφικής με τη Μαριέλα μέσω ίντερνετ.
    Από το καλοκαίρι,που έμαθα decoupage,φτιάχνω διάφορα για τους φίλους μου και για το σπίτι.Αυτά,όταν έχω κέφι,γιατί υπάρχουν μέρες που απλά χαζολογάω.
    Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΩΣ ΣΕ ΒΡΗΚΑ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ.ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΦΤΙΑΞΟΥΝ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σ' ευχαριστώ Σκρουτζάκο. Περιμένω εντυπώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή