Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2009

Ψάρι βραστό με μαγιονέζα

Σάββατο σήμερα φίλοι μου. Ο καιρός χάλασε. Αέρας, συννεφιά και που και που καμμιά ψιχάλα.Το φθινόπωρο μας δείχνει για τα καλά πιστεύω τις διαθέσεις του. Είχαμε συνηθίσει στην λιακάδα και η συννεφιά μας φαίνεται κάπως.
Καθε Σάββατο, επειδή είμαι στο σπίτι, φτιάχνω ψάρια που μας αρέσουν πάρα πολύ. ΄Ομως όπως όλοι ξέρετε το ψάρι τρώγεται ζεστό. Σήμερα όμως είπα να αλλάξω το μενού. Ούτε τηγανητά, ούτε στον φούρνο. Βραστά με σουπίτσα βελουτέ και μαγιονέζα. Όχι όμως μαγιονέζα έτοιμη, δεν μου αρέσει καθόλου η γεύση της. Την μαγιονέζα την φτιάχνω εγώ, με μία συνταγή της μητέρας μου. Είναι ελαφριά, με αγνά υλικά και πεντανόστιμη. Επειδή υποψιάζομαι ότι όπως εγώ έτσι και κάποιοι από εσάς δεν αγαπάτε την έτοιμη, θα σας δώσω την συνταγή.
Είναι τόσο εύκολη που μπορεί και ένα παιδί να την φτιάξει. Και λέω παιδί γιατί παιδί ήμουν όταν ξεκίνησα να βοηθάω την μητέρα μου στην μαγειρική. Από τα 12 ειμαι στην κουζίνα. ' Εχω και μία αδελφή, η οποία πριν παντρευτεί στην κουζίνα εμπαινε μόνο για να φάει. Τώρα όμως έχει γίνει μαγείρισσα ΣΟΥΠΕΡ. Γειά σου αδελφούλα.

Ψάρι βραστό με μαγιονέζα και σούπα βελουτέ

1 κιλό ψάρι για σούπα (εγώ έβαλα κοκκινόψαρο και μπακαλιάρο)
3 μέτριες πατάτες κομμένες κυδωνάτες
1 κρεμμύδι ολόκληρο
5 καρρώτα κομμένα στα 4
1 ματσάκι σέλινο
2 ποτήρια νερό
αλάτι-πιπέρι
1/2 φλυτζανάκι του καφέ πεπονάκι ή αστεράκι (ζυμαρικό)

Βάζω στην χύτρα (πάντα χύτρα χρησιμοποιώ λόγω ελλειψης χρόνου) τα λαχανικά και από επάνω βάζω τα ψάρια και τελευταίο το σέλινο.Προσθέτω αλάτι πιπέρι και το νερό και βράζω για 7 λεπτά από την στιγμή που θα σφυρίξει η βαλβίδα.
Οταν βράσει το ψάρι, βγάζω σε πιατέλα όλα τα λαχανικά και το ψάρι, σουρώνω το ζουμί, αν είναι λίγο προσθέτω και λίγο νερό, ρίχνω μέσα 3 κομμάτια πατάτες και 2 καρρώτα (από τα βρασμένα) το ζυμαρικό και βράζω 5 λεπτά.
Μόλις βράσουν τα χτυπάω με το mini pimmer (άτιμη τεχνολογία) ή τα περνάμε από το μούλτι, και έτοιμη η σουπίτσα. Προσέξτε, εγώ δεν βάζω καθόλου λάδι.


Μαγιονέζα εύκολη

2/3 φλυτζ. του τσαγιού λάδι έξτρα παρθένο
1 κρόκο αυγού
2 φλυτζάνια τσαγιού νερό
3 κουταλιές σούπας γεμάτες κορν φλάουρ
1 κουταλάκι κοφτό αλάτι
1 κουταλάκι κοφτό ζάχαρη
Χυμό από μισό λεμόνι
Ελάχιστη μουστάρδα (στην μύτη του κουταλιού)

Βάζουμε σε ένα κατσαρολάκι το νερό μέσα στο οποίο έχουμε διαλύσει το κορν φλάουρ, ρίχνουμε το αλάτι και την ζάχαρη και βράζουμε μέχρι να πήξει. Το αφήνουμε λιγο να κρυώσει. Σε ένα μπώλ βάζουμε το κροκάδι και ρίχνοντας λίγο λίγο το λάδι χτυπάμε με το μίξερ, σε χαμηλή ταχύτητα. Μόλις προσθέσουμε όλο το λάδι, ρίχνουμε κουταλιά κουταλιά μεσα στο μίγμα το κορν φλάουρ, ενώ συνεχίζουμε να χτυπάμε (πάντα σε χαμηλή ταχύτητα) την μαγιονέζα.Τελευταίο προσθέτουμε τον χυμό λεμονιού και την μουστάρδα.
Αυτό ήταν.! Η μαγιονέζα σας είναι έτοιμη να ευφράνει τον ουρανίσκο σας και να γίνει ανάρπαστη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου