Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009

Φθινοπωρινες συνταγές

Σε μία άκρη στο χωράφι ό άνδρας μου είχε φυτέψει μια γλυκιά κόκκινη κολοκυθιά επειδή μου αρέσει πολύ η κολοκυθόπιτα. Εχθές μου έφερε κολοκύθες. Θα κρατήσω δύο και τις άλλες θα τις δώσω στις φίλες μου. Την Κυριακή σκοπεύω να φτιάξω κολοκυθόπιτα. ' Εχω μία συνταγή της μακαρίτισσας της πεθεράς μου (ο θεός να την συγχωρέσει, την αγαπούσα πολύ, την είχα σαν μητέρα μου και συντροφιά μου, γιατί έφυγα από την Αθήνα και ήρθα εδώ που δεν είχα τους δικούς μου κοντα), η οποία είναι πολύ νόστιμη.

Γλυκειά Κολοκυθόπιτα
Υλικά

1 πακέτο φύλλο κρούστας
1 κιλό ψύχα κόκκινης κολοκύθας
1 φλυτζάνι ζάχαρη
1/2 φλυτζάνι μέλι
1 κουταλάκι γαρύφαλλο
2 κουταλάκια κανέλλα
1/2 φλυτζάνι καρύδια χονδροκοπανισμένα
1/2 φλυτζάνι σταφίδες
3/4 φλυτζανιού ρύζι γλασσέ
1 φλυτζάνι λάδι για τα φύλλα
1/2 φλυτζάνι λάδι για την γέμιση

Εκτέλεση

Κόβουμε το εσωτερικό της κολοκύθας σε κόμμάτια και τα τρίβουμε στον τρίφτη του κυδωνιού.Τα βάζουμε σε κατσαρόλα και προσθέτουμε το ρύζι. Τα βάζουμε σε μεσαία φωτιά μέχρι να φουσκώσει καλά το ρύζι και να τραβήξει τα υγρά της κολοκύθας.
Οταν βράσει το ρύζι, κατεβάζουμε από την φωτιά, αφήνουμε λίγο να κρυώσει και προσθέτουμε όλα τα υλικά εκτός από το 1 φλυτζάνι λάδι που είναι για τα φύλλα.
Αλοίφουμε με λάδι ένα τετράγωνο ταψί και βάζουμε φύλλο, το λαδώνουμε, λίγη γέμιση, πάλι φύλλο λαδωμένο, λίγη γέμιση και ούτω καθ' εξής μέχρι να τελειώσουν τα φύλλα και η γέμιση.
Λαδώνουμε την επιφάνεια, κόβουμε σε μπακλαβαδωτά κομμάτια και ψήνουμε στους 180 βαθμούς για μία ώρα περίπου. ΄Οταν βγεί από τον φούρνο την πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη και κανελλίτσα και γίνεται ανάρπαστη.

1 σχόλιο:

  1. Να σου πω ότι δε μ΄αρέσει,το πιστεύεις;Κι όμως δεν την τρώω καθόλου,αλλά οι κόρες μου τρελαίνονται.Παλιά μας έφτιαχνε μια κυρία,αλλά τώρα πια είναι πολύ μεγάλη κι έτσι τους έχω φτιάξει δυο φορές έτσι χωρίς συνταγή.Θα την κρατήσω για την επόμενη φορά,που θα θελήσουν.Είναι πολύ εμπλουτισμένη σε υλικά,εγώ απλά κολοκύθα και ζάχαρη έβαλα.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή